sunnuntai 26. helmikuuta 2012

Virkkausta

Viikonlopuissa on mahtavaa se ,että aamut ovat rauhallisia ja minäkin saan herkutella aamupalalla. Minua on vaivannut nyt ikävä Pariisiin ja sitä helpottaakseni ostin ranskalaisia viikuna- ja aprikoosihilloja ja vaaleaa leipää sen kaveriksi ( ei ollut kaupassa hyviä croissantteja...) .





Olen opetellut tällä viikolla virkkaamaan. Olen viimeksi virkannut 23 vuotta sitten koulussa ketjusilmukoita ja en mitään muuta. Olen aina ihannoinut ihmisiä jotka osaavat virkata ja neuloa mitä tahansa. Nyt sitten päätin kokeilla sitä ihan itse. Tilasin Päivin kudepuodista trikookudetta 4kg ja virkkuukoukun nro 10 . Kun tuotteet tulivat, menin nettiin etsimään ohjevideoita ja löysin ihan mielettömän hyvän saitin tällaiselle aloittelijalle. Viivin virkkausnetti näyttää selkeät videot miten mikäkin silmukka tehdään. Ja olen oikeasti niin surkea virkkaaja että jouduin katsomaan videolta jopa aloitussilmukan teon! 

Minä rupesin tekemään mattoa, mutta.....siitä tulikin tällainen istuintyynyn päällinen! Ja hei, vaikka tekeleeni ei mikään priima olekaan niin olen valtavan tyytyväinen itseeni että tajusin homman jujun enkä tarvinnut mitään kummempia kaavoja, Viivin virkkausnetti antoi kaiken tarvittavan. Haastavinta minulle taisi olla paikallaan istuminen.... ;)









Sitten täytyi laittaa kuva vielä isosta kuhasta. Olen miestäni pyytänyt tuomaan kalaa kotiin mutta hän ei tykkää perkkaamisesta,  niinpä menin lupaamaan hänelle että jos vaan tuo kalaa, niin kyllä minä laitan. Tänään piti lunastaa sitten se lupaus.  :) Mukavaa hommaahan se on. Nyt täytyy tehdä siitä jotain herkullista...




Aurinkoista sunnuntaita kaikille!


"Auttava puoliso on ihmisen paras apu."

Euripides

(tätä mieltä on miehenikin.... :D )

2 kommenttia:

  1. Huikea juttu, Tiina! Nyt kun olet päässyt virkkauksen makuun, niin saapa nähdä mitä kaikkea syntyykään :) Ei muuta kuin virkkausintoa ja sitkeitä istumalihaksia!

    VastaaPoista
  2. Kiitos Susanna! , mutta tuskin minun virkkausintoni kovin kauan säilyy :D . Yhden pienen maton ajattelin tehdä vessaan mutta tarvitsen siinä sitten sinun apuasi. :)

    VastaaPoista